close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

באיזה תקופה כדאי למעסיק לחפש עובדים

מערכת שורשיט כסליו, תשעה11/12/2014

מתי הזמן הטוב ביותר עבור מעסיק לאתר עובדים?

תגיות:
כמעסיק, אתה בוודאי שואל את עצמך בימים של תהליך גיוס עובדים, מתי הזמן הטוב ביותר עבור מעסיק לאתר עובדים? הכי טוב יהיה לגייס בתקופה בה ישנם מועמדים זמינים רבים, עם ראש פנוי ותשומת לב מירבית ליצור קשר עמך קשר. בוודאי תרצה לעסוק בגיוס כאשר אין תחרות רבה על העובדים. אכן שאלה שראוי לשאול – מהו הזמן האידיאלי לעשות זאת, ולקבל את מלוא הרווח מכך?

השערה אודות זמן אידיאלי לחיפוש עובדים
במהלך החגים, ישנם כנראה פחות מעסיקים להתחרות עמם, אבל גם קיים מספר קטן יותר של דורשי עבודה. עדיין תוכל לנסות ולגייס, אבל לא תהנה, כנראה, מיתרון ממשי עבורך. מתי הזמן יכול בכל זאת לשחק לטובתך? יש אומרים שמדובר בחלון זמן איכותי, המתקיים בימים הראשונים שלאחר תקופת החגים. מדובר בהשערה בלבד, כיוון שעד ליום זה, עדיין לא בוצע מחקר מקיף אודות שאלה חשובה זו, העוסקת ביעילות של תהליך חיפוש עובדים בחינם, או בתשלום. שאלה נוספת שראוי לשאול, בהקשר הזה, היא – האם אכן ישנה תקופה מסוימת בה משתלם, או כדאי יותר לחפש עובדים, ביחס לתקופות אחרות בשנה? ובכל זאת, ננסה לדון מעט בהשערה הזו ולהבין את שני הצדדים המעורבים בעניין דרישת העבודה וחיפוש העובדים.

מצד דורשי העבודה
ישנם מחפשי עבודה רבים שמנצלים את סוף השנה העברית ואת תקופת הקיץ הארוכה לימים של חופשה ואולי חלקם יבלה זמן רב יותר עם המשפחה ויתלוננו הרבה על העבודה, ייתכן מאוד שבזמן של טיול או חופשה ארוכה, הם יבינו יותר מה הם מחפשים בקריירה שלהם, ויסיקו שהם אינם מרוצים מהעבודה הנוכחית שלהם, כי היא אינה מביאה להם את הסיפוק שהם מחפשים. תופעה זו אינה חד-פעמית והיא מתרחשת מדי שנה בשנה. חלק ניכר מהם מגיע עם החלטה מוגמרת בליבם לשקול הזדמנויות חדשות, ואחת מההחלטות שעשויה להתקבל , כהחלטה לרגל השנה החדשה – היא למצוא עבודה חדשה. חיפוש עובדים בחינם או בתשלום בהחלט עשוי להשתלם בעת זו של השנה.

מצד המעסיק
מעסיקים רבים מתרעננים אחרי חופשות הקיץ והחגים וגם תקציב החברה עובר מעין ריענון; בנוסף, תפקידים ישנים יכולים לעבור תהליך של הגדרה מחדש, ואולי חיפוש עובדים שמתאימים יותר להגדרות אלו. הימים הראשונים שלאחר החגים אכן יכולים להוות הזדמנות מעולה, גם לדורשי עבודה וגם למעסיקים שמחפשים לרענן את הצוות / החברה / הארגון / העסק שלהם. המוטיבציה של דורשי העבודה רבה יותר, הן בשל האנרגיות המחודשות שהם קיבלו בחופשת הקיץ וחופשת החגים הארוכה, והן בשל ההחלטה שקיבלו – שמגיע להם לקבל יותר מהעבודה הבאה, כמו גם – סיפוק רב יותר מחיי הקריירה שלהם.

נוכל להסיק מכך שכדאי להתמקד בחיפוש עובדים חדשים בעיקר לאחר תקופת החגים, אולם ייתכנו גם תקופות אחרות שאולי כדאי לקחת בחשבון, במידה כמובן, שהן משתלבות עם תזמון תהליך גיוס עובדים חדשים שקבעתם עבור החברה שלכם, אם העניין הוא חיפוש עובדים בחינם, או בתשלום.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה